Projecte

Totes i tots som migrants


Aquest projecte s’ha realitzat dins del marc de desplegament curricular que l’Institut Quatre Cantons anomena Treball Globalitzat de Proposta Externa (TGPE). 



L’objectiu del projecte es apropar als i les joves a realitats complexes de l’entorn amb un enfocament global. 

Els aprenentatges fomenten una visio critica de les problematiques i proposa a l’alumnat la reinterpretacio, a traves de l’audiovisual, de la seva propia experiencia. 

En aquesta ocasio s’ha abordat el tema de la Immigracio com un fet social que no es llunya per a la majoria. 



http://www.elpoblenou.cat/index.php/revista-el-poblenou/revistes-2015 
Revista El Poble Nou, de l'Associació de Veïns i Veïnes de Poblenou, No. 85
 









Aquest TGPE s'emmarca dins del projecte: La visió de l'alumnat sobre els problemàtiques locals i la seva relació a nivell global. Producció de documentals, una proposta d'Edualter i TransformaFilms a l'Institut Quatre Cantons.

Compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, dins de la convocatòria de subvencions del Programa d'Educació per al Desenvolupament, modalitat C2: Projectes presentats entre una ONG i un o més centres educatius que promoguin projectes d'aprenentatge i servei (ApS).

El projecte es proposa fomentar la identificació de les problemàtiques locals i de l'entorn de l'alumnat de l'institut al mateix temps que la comprensió de les seves implicacions i causes estructurals, ressaltant les interdependències globals. Tot això es farà mitjançant un procés d'elaboració d'un projecte vídeo documental sol•licitat per Edualter i la productora Transforma Films a l'Institut Quatre Cantons dins de la línia de desplegament curricular del centre anomenada  Treball Globalitzat de Proposta Externa (TGPE)


Aquesta intervenció és la continuació d'una col•laboració prèvia entre l'Institut i la productora Transforma Films duta a terme en el curs 2013-2014.



Per tal d'aconseguir l'objectiu, es prepararà la intervenció i els materials i equips necessaris per a la producció del documental per part de les dues entitats i l'institut. Es revisarà el contingut curricular a desplegar segons la temàtica triada pel grup d'alumnes.


En un període de sis setmanes s'han realitzat càpsules de vídeo seguint l'assessorament  i les pautes  de la productora Transforma Films. A més, Edualter juntament amb el professorat va a facilitar diferents accions de formació per apropar elements de reflexió a l'alumnat en la definició dels continguts del vídeo.


Edualter i l'Institut convindran el mecanisme de seguiment i avaluació permanent que millor convingui durant cada etapa del procés de preparació i realització del documental. A més de les pròpies presentacions i el seguiment que l'Institut té formalitzades per al desenvolupament dels TGPE 


Una vegada conclòs el material audiovisual es presentaran  públicament els vídeos i es difondran digitalment per la xarxa de persones usuàries del banc de recursos d’Edualter i el canal digital de Transforma Films.   

També s'editarà i maquetarà el material documental per presentar-lo juntament amb els materials didàctics d’Edualter (www.edualter.org) vinculats a la temàtica com una secció addicional a cadascun dels recursos propis, donant la visió de l'alumnat de secundària sobre el tema i amb la possibilitat que el professorat que utilitzi el recurs pugui també fer ús del vídeo.

Finalment es durà a terme un procés de valoració de l'experiència en la qual participarà l'alumnat i el professorat involucrat, les entitats i alguns altres agents participants, per identificar i compartir de manera crítica els aprenentatges adquirits i construir propostes de millora per a següents edicions. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada